Skip to main content

Zichtbaarheid is geen campagne, het is leiderschap

Regelmatig word ik benaderd door leiders die zeggen:
“Ik moet zichtbaarder zijn van de aandeelhouders.”
“Marketing heeft gezegd dat ik op LinkedIn moet.”
“Er moeten meer klanten komen, dus ik moet mezelf beter laten zien.”

En eerlijk? Dat zijn voor mij vaak rode vlaggen.
Niet omdat ik geen resultaat wil behalen, integendeel! Maar omdat zichtbaarheid dan wordt benaderd als middel of marketing trucje. Als een externe verplichting zeg maar.

Maar ik weet dat dat simpelweg niet werkt. De leiders die ik help, doen het niet omdat het moet, niet omdat ze het leuk vinden en zelfs niet omdat ze er zelf om gevraagd hebben. Ze doen het omdat ze voelen dat ze niet anders kunnen.

Omdat ze snappen dat als je iets fundamenteel wilt veranderen in je sector, team of zelfs de wereld, je je plek moet innemen.

Dan wacht je niet tot het perfect voelt, je gaat gewoon staan in alle kwetsbaarheid, met alles wat je wel en niet weet, maar vooral met een visie.

Zichtbaar zijn is dan geen ego-ding, het is een daad van verantwoordelijkheid. Voor de mensen die je leidt, voor het verhaal dat verteld moet worden en voor de beweging waar jij de bron van bent.

Is dat spannend, ja duh!

Daarom begeleid ik je. Niet met formats, maar met spiegels. Het gaat niet om perfectie, maar om je stem helder te krijgen. Want als je erin stapt omdat het klopt, dan krijg je er vertrouwen, impact en rust voor terug.

Nogmaals: zichtbaarheid is geen verplichting, het is leiderschap in actie.

Voor wie of wat zou jij vandaag durven gaan staan?


Bureau voor Boegbeelden | This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.| Gevestigd te Schoorl, Noord-Holland | KVK 37136276 | Alle rechten voorbehouden aan Bureau voor Boegbeelden | Privacybeleid & Algemene Voorwaarden